ÁSZF ellenőrzés

A magyar fogyasztóvédelmi hatóság folymatosan közzé teszi azt, hogy milyen hiányosságokat észlel a webáruházak ellenőrzése során. Ezekből a határozatokból 10 alapkérdést készítettem, ha erre a 10 kérdésre "igennel" tud válaszolni a webshopot üzemeltető vállalkozás, akkor jó eséllyel már el tudja kerülni a büntetést. (Természetesen ez nem jogi állásfoglalás, csak segítség az ÁSZF gyors, egyszerű ellenőrzéséhez és áttekintéséhez.)

1. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a szolgáltató beazonosíthatóságát biztosító adatokról? (A vállalkozást nyilvántartásba bejegyző szervről, a nyilvántartásba vételi számról, adószámáról, székhelyéről és a tárhely szolgáltatójáról.)
2. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat az elektronikus szerződéskötés lépéseiről, a szerződés alakiságáról?
3. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a szerződéskötés nyelveiről?
4. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a szállítási határidőről és a szállítás költségéről?
5. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat az adatbeviteli hibák javításának módjáról?
6. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságairól?
7. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a megrendeléskori fizetési kötelezettségről? ("fizetési kötelezettséggel járó megrendelés" figyelmeztetés)
8. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a panaszkezelési módról, székhelye szerinti békéltető testületről, a békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettségről, online vitarendezésről?
9. A webáruház tájékoztatja előzetesen a vásárlókat a kellékszavatosságról, termékszavatosságról, jótállásról, elállási jog gyakorlásának részletes feltételiről?
10. Van elállási nyilatkozatminta?

A vételár fizetése

 Az első webáruházam értékesítésekor kicsit naív voltam, a jó hangulatú tágyalások, a szimpatikus vevők miatt nem fordult meg a fejemben, ho...